Preskočiť na hlavný obsah

Pribina Cup 2006 - Časť 1 (by Martin Harcek)


Tak a je to tu... do vysielacieho času bola opäť zaradená staronová talkshow Vladimíra Foltína pod názvom "Raňajší Briefing"


Počas úvodného príhovoru sa všetci súťažiaci výborne zabávali...


Zatiaľ iba prototyp nádejného slovenského reprezentanta, Paľko Klein, obozretne kontroloval hmotnosti súťaženiachtivých klzákov


Po dlhej zime trápia nitrianskych plachtárov najrôznejšie psychózy a agresie ako dôsledok nevylietanosti...


Poľská výprava!


Niektorí piloti s obľubou pripisujú na svoje éra mená zostrelených pilotov...


Ó... to vogule zatenžšky szybowiec...


Prvý tohtoročný task ...


Elipsa á la Spitfire v podaní českých konštruktérov


Dôverný pozdrav pre fotografa od švábskej pomocníčky...


Vierka Čagalová, Spravodajca Hot News na stránke Pribina Cup


Plachtárka #1


Lenka Kuthanova... plachtársky vzor Nikolky Jančíkovej



Takto nádejne vyzeralo zrána to počo.... škoda tej deky k večeru...


Tak tomu sa hovorí Kokpit


Posledné inštrukcie pre makléra pred niekoľko hodinovým letom...


NASDAQ zhodnocuje? Kupuj, kupuj...


Taký je biznis ...


Z 142 kupé


... a nitriansky Dynamic


Maroš Divok 3D


Rodinná pohoda


(Škoda že nie) Plachtárka #2


Sunlight protection poslednej generácie...


Plachtárka #3


Plachtárky??? Trnava? Martin? Prievidza? ...


Plachtárka #4


Pomooooc!!!


Plachtárka #5


Sneh sa roztopil... do ulíc vyšli cestári ...


...


Kestrel


Author MX60 offroad s doklzovým motorom ...


Plachtárka #6


... kedy sa mi mladý Jano Kováčik vopchal do toho záberu, naozaj neviem:o)


Sniper Lupo


Prvý zostrel


Integrovaná hifi súprava: Pán Specht najradšej točí, keď mu do uška hrá Korsakovov Let čmeliaka, na preskokoch púšťa Rammstein ...

Autor: Martin Harcek

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rozloženie síl pri zátačke s náklonom

Možno si mnohí z vás, ktorí ste absolvovali kurz pilota, po prečítaní nadpisu poviete, že čo nám tu chce autor v roku 2020 písať o tom ako lietadlá zatáčajú. Veď sme sa to všetci učili na prednáškach aerodynamiky a sú toho plné učebnice. Všetci predsa poznáme ten obrázok, kde je naklonené lietadlo a z jeho ťažiska smerujú šípky do všetkých možných strán a navzájom sa rušia vertikálne a horizontálne zložky síl. Navyše, je k tomu niekoľkostranový presvedčivý fyzikálny výklad ako dané sily vznikajú a čo sa pritom deje. V tomto príspevku sa venujem tomu, že veľa učebníc vysvetluje aerodynamiku zátačky nesprávne a pozrieme sa na to, čo sa v skutočnosti s lietadlom v náklone deje. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Učebnice sportovního letce. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge. Videl som mnoho zdrojov, niektoré miešajú hrušky s jablkami, iné dokonca popisujú neexistujúce fyzikálne javy. Uvediem pár príkl

Osobný rekord: 664 km

Tento report píšem s pár mesačným oneskorením až v predvianočnom čase, ale chcem sa ešte vrátiť k tomuto výnimočnému júlovému dňu , nakoľko sa mi podarilo pokoriť môj osobný rekord - najdlhší deklarovaný let. Majstrovstvá Európy v Prievidzi boli práve v plnom prúde a počasia boli rádovo lepšie ako sme mali na PMSR. Napriek tomu víkend uprostred júla (a tiež EGC) nebol práve dobrý. V sobotu neletové a v nedeľu to tiež nebola žiadna veľká sláva . No v predpovediach sa črtal, až by som povedal zázračný pondelok. Po dlhých úvahách som sa rozhodol pre nasledný plán. Prespím na letisku. Ráno skontrolujem predpoveď. A len v prípade, že bude naozaj výnimočná (rozumej, bude hroziť počasie sezóny), pôjdem letieť. Ak predpoveď zhoršia (čo býva bežné), tak pôjdem podla plánu A - pracovať. Ráno vstanem a predpoveď počasia je stále pecková (musím dodať, že nečakane). Je rozhodnuté, ideme na to. Čo chcem zdôrazniť je, že hlavným atribútom predpovede bol veľmi dlhý interval. Začiatok termiky dával

Nízke Tatry 23. apríl 2020

Dnes sme si s Martinom švihli tímových 540km cez Minčol (Kubínska hoľa), Drážovce (pri Nitre) a Demänovú v Nízkych . Ešte to chcelo tak 100km navyše keďže sme pristávali už okolo 16:30, ale aj tak super prelet. Okrem samotných Nízkych Tatier takmer čisto, iba po hrebeňoch sa robili chmárky a pod nimi silné stúpania.