Preskočiť na hlavný obsah

7. august 09 - 450km

Piatok 7. augusta vypálilo celkom slušné počo. Osedlal som LS6 "N6" a poď ho na kopce :) Prvý pokus a vyrazenie z Nitry neúspešný. Asi z 1200m som sa pustil na Zlaté Moravce do nejakého zlyhávkového intervalu. V 750m som to otočil a kĺzal k Nitre. Bola to asi chyba, ktorá sa veľmi prejavila na mojej rýchlosti, ale naštastie som sa uchytil a letel opäť ďalej na sever. Na Malej Fatre som sa cítil ako keby som išiel v protismere na dialnici, keďže celá klubovka z PMSR si to valila na juh po 1. otočke. Postupne som sa prepracoval po Krivánskej k Dolnému Kubínu. Tam som sa otočil a zhruba rovnakou trasou som letel naspäť. Pri Nitre som to otočil vzhľadom na očividne horšie podmienky smerom na juh a letel som opäť na sever. V okolí Zlatých Moraviec som sa zviezol pod prehánkovými mrakmi ktoré slušne nasávali v rovnom lete. Otočil som sa na Kľaku napriek priaznivému počasiu na Malej Fatre. Bol už pokročilí čas a nechcel som riskovať, že skorej vypnú termiku. Škoda, že som nemohol mať vodu, lebo som bol kvôli tomu pomalší. Nakoniec dal gcup okolo 450km.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rozloženie síl pri zátačke s náklonom

Možno si mnohí z vás, ktorí ste absolvovali kurz pilota, po prečítaní nadpisu poviete, že čo nám tu chce autor v roku 2020 písať o tom ako lietadlá zatáčajú. Veď sme sa to všetci učili na prednáškach aerodynamiky a sú toho plné učebnice. Všetci predsa poznáme ten obrázok, kde je naklonené lietadlo a z jeho ťažiska smerujú šípky do všetkých možných strán a navzájom sa rušia vertikálne a horizontálne zložky síl. Navyše, je k tomu niekoľkostranový presvedčivý fyzikálny výklad ako dané sily vznikajú a čo sa pritom deje. V tomto príspevku sa venujem tomu, že veľa učebníc vysvetluje aerodynamiku zátačky nesprávne a pozrieme sa na to, čo sa v skutočnosti s lietadlom v náklone deje. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Učebnice sportovního letce. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge. Videl som mnoho zdrojov, niektoré miešajú hrušky s jablkami, iné dokonca popisujú neexistujúce fyzikálne javy. Uvediem pár príkl

Osobný rekord: 664 km

Tento report píšem s pár mesačným oneskorením až v predvianočnom čase, ale chcem sa ešte vrátiť k tomuto výnimočnému júlovému dňu , nakoľko sa mi podarilo pokoriť môj osobný rekord - najdlhší deklarovaný let. Majstrovstvá Európy v Prievidzi boli práve v plnom prúde a počasia boli rádovo lepšie ako sme mali na PMSR. Napriek tomu víkend uprostred júla (a tiež EGC) nebol práve dobrý. V sobotu neletové a v nedeľu to tiež nebola žiadna veľká sláva . No v predpovediach sa črtal, až by som povedal zázračný pondelok. Po dlhých úvahách som sa rozhodol pre nasledný plán. Prespím na letisku. Ráno skontrolujem predpoveď. A len v prípade, že bude naozaj výnimočná (rozumej, bude hroziť počasie sezóny), pôjdem letieť. Ak predpoveď zhoršia (čo býva bežné), tak pôjdem podla plánu A - pracovať. Ráno vstanem a predpoveď počasia je stále pecková (musím dodať, že nečakane). Je rozhodnuté, ideme na to. Čo chcem zdôrazniť je, že hlavným atribútom predpovede bol veľmi dlhý interval. Začiatok termiky dával

Nízke Tatry 23. apríl 2020

Dnes sme si s Martinom švihli tímových 540km cez Minčol (Kubínska hoľa), Drážovce (pri Nitre) a Demänovú v Nízkych . Ešte to chcelo tak 100km navyše keďže sme pristávali už okolo 16:30, ale aj tak super prelet. Okrem samotných Nízkych Tatier takmer čisto, iba po hrebeňoch sa robili chmárky a pod nimi silné stúpania.