Preskočiť na hlavný obsah

Clublife 29.4 - 1.5.2010

Tak už som aj ja začal konečne sezónu 2010. Všetko sa to začalo štvrtok v škole, keď som sa ráno rozhodol, že je príliš pekne na to, aby som trčal v škole do poobedia. Okolo 9 som zamával spolužiakom a asi o 3 hodiny som bol na letisku. Naši práve štartovali a s nimi bohužial aj examinátor, ktorý mi mohol keby som skôr prišiel, spraviť KTP. Čo už...poobedie som strávil ako pomocník pri prebalovaní padákov. Večer som spolu s Kalďom odletel KTP.



V piatok krásne ráno, rýchlo som zbúchal nejaké veci do školy, čo som nestihol cez týždeň a mazal som na letisko.



Prišiel aj Filip, ktorý mimochodom cestoval v noci zo Žiliny len aby mohol piatok letieť. Čo nespraví človek pre 2 hodiny v termike, keď pol roka neletel...:D Osedlali sme zmiešané konštrukcie a vytlačili na štart.




Počasie síce slabota, ale bolo nám to po pol roku !!! abstinencie úplne jedno. Musel som odfotiť aj staré známe klišé - kokpit VSO-10. V ose som nesedel od junioriek...čo uznáte je už pár mesiacov.



V sobotu už bolo na letisku samozrejme živo ako to už u nás býva. Na letisko som prišiel relatívne neskoro, vôbec sme nečakali letové počasie podľa informácií z piatka. Dokonca ani keď som bol už na letisku, som najskôr neplánoval letieť. Obloha sa ale okolo 10 úplne vyčistila a keďže eroplány boli ešte voľné, tak sme to opäť vytlačili. Na štart sa v podstate dostalo všetko, čo bolo schopné letu. Bolo ale jasné, že sa bude čakať na počasie.



Kým sme my čakali na počasie, žiactvo lietalo aerovleky a niektorí ešte nepreskúšaní piloti si odleteli KTP.



Pohodlnejší si na štart priviezli aj karavan :)



Počasie sa nakoniec spravilo celkom slušné, oproti tomu, že sme piatok ani nedúfali. Neodletel som síce nič, s čím by som sa mohol pochváliť, ale aspoň sme sa trocha rozlietali a oddýchli od školských a pracovných povinností... Nabudúce už 500 a menej! :D

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rozloženie síl pri zátačke s náklonom

Možno si mnohí z vás, ktorí ste absolvovali kurz pilota, po prečítaní nadpisu poviete, že čo nám tu chce autor v roku 2020 písať o tom ako lietadlá zatáčajú. Veď sme sa to všetci učili na prednáškach aerodynamiky a sú toho plné učebnice. Všetci predsa poznáme ten obrázok, kde je naklonené lietadlo a z jeho ťažiska smerujú šípky do všetkých možných strán a navzájom sa rušia vertikálne a horizontálne zložky síl. Navyše, je k tomu niekoľkostranový presvedčivý fyzikálny výklad ako dané sily vznikajú a čo sa pritom deje. V tomto príspevku sa venujem tomu, že veľa učebníc vysvetluje aerodynamiku zátačky nesprávne a pozrieme sa na to, čo sa v skutočnosti s lietadlom v náklone deje. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Učebnice sportovního letce. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge. Videl som mnoho zdrojov, niektoré miešajú hrušky s jablkami, iné dokonca popisujú neexistujúce fyzikálne javy. Uvediem pár príkl

Lomnický a Gerlachovský štít

Jarný výlet do Vysokých Tatier dňa 22.4.2023❄. Lomnický štít zo severo-východnej strany. Skalnaté pleso naľavo. Na pravej strane Belianske Tatry, Zelené pleso a chata pri Zelenom plese. Gerlachovský štít. Pohľad smerom na západ.

Nízke Tatry 23. apríl 2020

Dnes sme si s Martinom švihli tímových 540km cez Minčol (Kubínska hoľa), Drážovce (pri Nitre) a Demänovú v Nízkych . Ešte to chcelo tak 100km navyše keďže sme pristávali už okolo 16:30, ale aj tak super prelet. Okrem samotných Nízkych Tatier takmer čisto, iba po hrebeňoch sa robili chmárky a pod nimi silné stúpania.