Preskočiť na hlavný obsah

Clublife 29.4 - 1.5.2010

Tak už som aj ja začal konečne sezónu 2010. Všetko sa to začalo štvrtok v škole, keď som sa ráno rozhodol, že je príliš pekne na to, aby som trčal v škole do poobedia. Okolo 9 som zamával spolužiakom a asi o 3 hodiny som bol na letisku. Naši práve štartovali a s nimi bohužial aj examinátor, ktorý mi mohol keby som skôr prišiel, spraviť KTP. Čo už...poobedie som strávil ako pomocník pri prebalovaní padákov. Večer som spolu s Kalďom odletel KTP.



V piatok krásne ráno, rýchlo som zbúchal nejaké veci do školy, čo som nestihol cez týždeň a mazal som na letisko.



Prišiel aj Filip, ktorý mimochodom cestoval v noci zo Žiliny len aby mohol piatok letieť. Čo nespraví človek pre 2 hodiny v termike, keď pol roka neletel...:D Osedlali sme zmiešané konštrukcie a vytlačili na štart.




Počasie síce slabota, ale bolo nám to po pol roku !!! abstinencie úplne jedno. Musel som odfotiť aj staré známe klišé - kokpit VSO-10. V ose som nesedel od junioriek...čo uznáte je už pár mesiacov.



V sobotu už bolo na letisku samozrejme živo ako to už u nás býva. Na letisko som prišiel relatívne neskoro, vôbec sme nečakali letové počasie podľa informácií z piatka. Dokonca ani keď som bol už na letisku, som najskôr neplánoval letieť. Obloha sa ale okolo 10 úplne vyčistila a keďže eroplány boli ešte voľné, tak sme to opäť vytlačili. Na štart sa v podstate dostalo všetko, čo bolo schopné letu. Bolo ale jasné, že sa bude čakať na počasie.



Kým sme my čakali na počasie, žiactvo lietalo aerovleky a niektorí ešte nepreskúšaní piloti si odleteli KTP.



Pohodlnejší si na štart priviezli aj karavan :)



Počasie sa nakoniec spravilo celkom slušné, oproti tomu, že sme piatok ani nedúfali. Neodletel som síce nič, s čím by som sa mohol pochváliť, ale aspoň sme sa trocha rozlietali a oddýchli od školských a pracovných povinností... Nabudúce už 500 a menej! :D

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rozloženie síl pri zátačke s náklonom

Možno si mnohí z vás, ktorí ste absolvovali kurz pilota, po prečítaní nadpisu poviete, že čo nám tu chce autor v roku 2020 písať o tom ako lietadlá zatáčajú. Veď sme sa to všetci učili na prednáškach aerodynamiky a sú toho plné učebnice. Všetci predsa poznáme ten obrázok, kde je naklonené lietadlo a z jeho ťažiska smerujú šípky do všetkých možných strán a navzájom sa rušia vertikálne a horizontálne zložky síl. Navyše, je k tomu niekoľkostranový presvedčivý fyzikálny výklad ako dané sily vznikajú a čo sa pritom deje. V tomto príspevku sa venujem tomu, že veľa učebníc vysvetluje aerodynamiku zátačky nesprávne a pozrieme sa na to, čo sa v skutočnosti s lietadlom v náklone deje. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Učebnice sportovního letce. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge. Videl som mnoho zdrojov, niektoré miešajú hrušky s jablkami, iné dokonca popisujú neexistujúce fyzikálne javy. Uvediem pár príkl

Osobný rekord: 664 km

Tento report píšem s pár mesačným oneskorením až v predvianočnom čase, ale chcem sa ešte vrátiť k tomuto výnimočnému júlovému dňu , nakoľko sa mi podarilo pokoriť môj osobný rekord - najdlhší deklarovaný let. Majstrovstvá Európy v Prievidzi boli práve v plnom prúde a počasia boli rádovo lepšie ako sme mali na PMSR. Napriek tomu víkend uprostred júla (a tiež EGC) nebol práve dobrý. V sobotu neletové a v nedeľu to tiež nebola žiadna veľká sláva . No v predpovediach sa črtal, až by som povedal zázračný pondelok. Po dlhých úvahách som sa rozhodol pre nasledný plán. Prespím na letisku. Ráno skontrolujem predpoveď. A len v prípade, že bude naozaj výnimočná (rozumej, bude hroziť počasie sezóny), pôjdem letieť. Ak predpoveď zhoršia (čo býva bežné), tak pôjdem podla plánu A - pracovať. Ráno vstanem a predpoveď počasia je stále pecková (musím dodať, že nečakane). Je rozhodnuté, ideme na to. Čo chcem zdôrazniť je, že hlavným atribútom predpovede bol veľmi dlhý interval. Začiatok termiky dával

Nízke Tatry 23. apríl 2020

Dnes sme si s Martinom švihli tímových 540km cez Minčol (Kubínska hoľa), Drážovce (pri Nitre) a Demänovú v Nízkych . Ešte to chcelo tak 100km navyše keďže sme pristávali už okolo 16:30, ale aj tak super prelet. Okrem samotných Nízkych Tatier takmer čisto, iba po hrebeňoch sa robili chmárky a pod nimi silné stúpania.