Preskočiť na hlavný obsah

2. máj 2012 - polygon 504km

Rád začínam obšírne, tak prečo nie aj teraz. Ako obvykle, všetko to začalo deň predtým. Utorok - prvý máj - sviatok práce. Ja som zrejme zle vyhodnotil predpovede a vôbec som sa neunúval opustiť Bratislavu a radšej som voľný čas využil bežnými vybavovačkami. Večer volá Kaldéz: "Rado, zdvihnem ti krvný tlak". Vyplašil som sa, že sa stalo niečo zlé. Dodal: "Dal som FAI päťstovku".

Zagratuloval som k výbornému výkonu, predsa na Slovensku nedávame triangle len tak bežne. Streda mala byť deň ako každý pracovný, ale toto mi nedalo pokoj. Akonáhle som prišiel domov, tak som pozrel Gcup, SHMÚ a nastavil budík na 5:00.

Streda 7:45 SELČ dorážam na letisko. Situácia vyzerala výborne, až na obavu z búrok kvôli veľkej instabilite aj vo vyšších vrstvách. S Dominom som bol už dohodnutý, že ideme na to so šestkami a skúsime niečo dlhšie. Triangel sme zamietli kvôli plánovaným TSA06, ale každopádne sme chceli využiť Nízke Tatry. Task setting som zveril do Dominových rúk a musím povedať, že to vymyslel perfektne. Po zohľadnení predpovede a fílingu ako sa vyhnúť búrkam znel task takto: Polygon cez 3TP: NITRA-TERCHOVA-NIZNASLANA-JAWORINA-NITRA 504km.


Štartujeme o 12:00, teplota 29°C. V Nitre total čisto, najbližšie kumule až niekde pri Partizánskom. Nie je čas na vyčkávanie, ideme na to. Zjavne to chcelo ešte nejaký ten stupeň, ale odpútali sme sa na slabšom stúpaní. Ja v 1000m pretínam pásku a vyrážame. Prvých 40km celkom trápenie. Malé výšky a slabé stúpania. Pri Osečnom podlietavame prvé normálne kumule a prvý krát aj točíme niečo cez 2m/s do 1700m. Konečne výška na lepšie preskokové rýchlosti. Vrhol som sa na Maguru pri Prievidzi v nádeji, že na rebrách to bude. Po chvíli hľadania ma to zobralo z hrebeňa Maguri v strašne turbolentnom stupáku skoro do 8000ft a v tomto momente sa začala jazda. Dá sa povedať, že až do konca to fungovalo úplne bohovsky a nemali sme žiadnu krízu. Za zmienku stojí, že Nižná Slaná - náš východný otočák bol úplne v čistom, cca 40km od najbližších kumulov a teda celkovo sme asi 80km leteli v čistom, ale fungovalo to aj tam bez problémov. Nízke boli úplne genitálne, tam neni o čom. Zaujímavé to bolo ešte pred posledným otočákom. Strážovské vrchy a Považie bolo akurát po prehánke a slnko tam ešte len začínalo svietiť. Trocha sme sa spomalili, lebo sme točili aj slabšie stúpania, ale na samotných hraniciach pri otočáku sme naleteli riadnu marhu a domov už len s natiahnutou rukou a zápornými klapkami.

Keď to zhrniem tak musím povedať, že pre mňa 100% najlepší prelet v živote. Rýchlosť som dosiahol 113km/h, bezproblémový let a neuveriteľný zážitok.

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Po-vianočná vlna 2019

Tento posledný decembrový víkend sa mi podarilo dostať do tej strašnej zimy hneď dva krát. Včera sme čakali celý deň na vlnu, ale zrejme labilný vzduch a následná termika nám prekazili plány. Na záver dňa som si aspoň hodinku polietal v termike/snehovej prehánke okolo letiska.

Dnes to už vyšlo. Štartovali sme okolo 10.00 a pri severo-východnom vetre sme nadviazali rovno nad mestom Nitra. Ďalej sme pokračovali proti vetru. Striedali sme preskoky a osmičkovanie na rotoroch. A tak sa nám podaril taký malý preletík na koniec roka :)









Photo: Dominik Jančik








Vianočná vlna 2016

V roku 2016 sme takto vyvlnili na severo-západný vietor v závetrí Zobora a Žibrice.

Photo: Martin Šnirc






Photo: Martin Šnirc
Photo: Martin Šnirc
Photo: Martin Šnirc
Photo: Martin Šnirc
Photo: Martin Šnirc
Photo: Martin Šnirc

Osobný rekord: 664 km

Tento report píšem s pár mesačným oneskorením až v predvianočnom čase, ale chcem sa ešte vrátiť k tomuto výnimočnému júlovému dňu, nakoľko sa mi podarilo pokoriť môj osobný rekord - najdlhší deklarovaný let.

Majstrovstvá Európy v Prievidzi boli práve v plnom prúde a počasia boli rádovo lepšie ako sme mali na PMSR. Napriek tomu víkend uprostred júla (a tiež EGC) nebol práve dobrý. V sobotu neletové a v nedeľu to tiež nebola žiadna veľká sláva. No v predpovediach sa črtal, až by som povedal zázračný pondelok. Po dlhých úvahách som sa rozhodol pre nasledný plán. Prespím na letisku. Ráno skontrolujem predpoveď. A len v prípade, že bude naozaj výnimočná (rozumej, bude hroziť počasie sezóny), pôjdem letieť. Ak predpoveď zhoršia (čo býva bežné), tak pôjdem podla plánu A - pracovať.

Ráno vstanem a predpoveď počasia je stále pecková (musím dodať, že nečakane). Je rozhodnuté, ideme na to. Čo chcem zdôrazniť je, že hlavným atribútom predpovede bol veľmi dlhý interval. Začiatok termiky dávali na …