Preskočiť na hlavný obsah

26. máj 2012 - 520km

Tak tento víkend bol fakt hustý a to som ho ani nevyužil na plno. Najskôr som to poodial piatok kedy už bolo tiež riadne počo a ja som neletel a mohol som lebo som bol v Nitre a navyše už pred obedom voľný a miesto toho aby som tahal na letisko som sa pozeral na kumule ako spieva Jaro Filip "cez okno". Predpoveď na víkend taká neistá ale tak uvidíme.

Sobotu ráno dorážam na letisko, vyzerá to dobre. Urobil som dve chyby (ako zvykne písať Black P.:). Nadeklaroval som krátku trať a vybral som si nesprávneho pasažiera do DGčka :) Myslím, že som sa trafil do povahy trate (aj keď som dal krátku) V piatok som vypozoroval na družici ako sa tvorili rady pri tom SV netradičnom vetre a veril som, že sa to bude dať využiť aj v sobotu. Neskôr som zistil že napr. Tatry neboli nič moc, takže som to asi vyčíhol, teda až na to že každý otočák som mal dať ešte o pár desiatok km ďalej.

K samotnému letu: Štartoval som cca o 11:00, čo by ešte nebolo nič netradičné. Divné bolo keď som pred pol 12 vytočil nad letiskom 2280m QNH. To sa mi o takej dobe nad Nitrou ešte nestalo. Už som vedel že to bude dobré. Postupne som sa dostal niekde pri Osečný, kde som dotočil niečo cez 2 litre a zrovnal. To som nevedel čo ma čaká. Na tom obrázku vidíte 225 traťových km bez zatočenia a nie je to screenshot z Condora. Po 225km delfínovania som zatočil pri Komiaticiach a to som mal stále cca 1500m QNH takže som vôbec nebol nízko, takže keby chcem spraviť čo najdlhší preskok tak som mohol ešte letieť kľudne ďalej. Keď som sa druhý krát otáčal na severe a videl som tú radu smerom na Oravu tak mi bolo do plaču. Ale taký je život. Skrátka keď pristanete v strede intervalu o 4 poobede z 500vky tak ste niekde urobili chybu. Average 117km/h.

Poučenie z dnešného dňa: alkohol je metla ľudstva.


Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rozloženie síl pri zátačke s náklonom

Možno si mnohí z vás, ktorí ste absolvovali kurz pilota, po prečítaní nadpisu poviete, že čo nám tu chce autor v roku 2020 písať o tom ako lietadlá zatáčajú. Veď sme sa to všetci učili na prednáškach aerodynamiky a sú toho plné učebnice. Všetci predsa poznáme ten obrázok, kde je naklonené lietadlo a z jeho ťažiska smerujú šípky do všetkých možných strán a navzájom sa rušia vertikálne a horizontálne zložky síl. Navyše, je k tomu niekoľkostranový presvedčivý fyzikálny výklad ako dané sily vznikajú a čo sa pritom deje. V tomto príspevku sa venujem tomu, že veľa učebníc vysvetluje aerodynamiku zátačky nesprávne a pozrieme sa na to, čo sa v skutočnosti s lietadlom v náklone deje. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Učebnice sportovního letce. Príklad chybného znázornenia rozloženia síl. Zdroj: Pilot’s Handbook of Aeronautical Knowledge. Videl som mnoho zdrojov, niektoré miešajú hrušky s jablkami, iné dokonca popisujú neexistujúce fyzikálne javy. Uvediem pár príkl

Osobný rekord: 664 km

Tento report píšem s pár mesačným oneskorením až v predvianočnom čase, ale chcem sa ešte vrátiť k tomuto výnimočnému júlovému dňu , nakoľko sa mi podarilo pokoriť môj osobný rekord - najdlhší deklarovaný let. Majstrovstvá Európy v Prievidzi boli práve v plnom prúde a počasia boli rádovo lepšie ako sme mali na PMSR. Napriek tomu víkend uprostred júla (a tiež EGC) nebol práve dobrý. V sobotu neletové a v nedeľu to tiež nebola žiadna veľká sláva . No v predpovediach sa črtal, až by som povedal zázračný pondelok. Po dlhých úvahách som sa rozhodol pre nasledný plán. Prespím na letisku. Ráno skontrolujem predpoveď. A len v prípade, že bude naozaj výnimočná (rozumej, bude hroziť počasie sezóny), pôjdem letieť. Ak predpoveď zhoršia (čo býva bežné), tak pôjdem podla plánu A - pracovať. Ráno vstanem a predpoveď počasia je stále pecková (musím dodať, že nečakane). Je rozhodnuté, ideme na to. Čo chcem zdôrazniť je, že hlavným atribútom predpovede bol veľmi dlhý interval. Začiatok termiky dával

Nízke Tatry 23. apríl 2020

Dnes sme si s Martinom švihli tímových 540km cez Minčol (Kubínska hoľa), Drážovce (pri Nitre) a Demänovú v Nízkych . Ešte to chcelo tak 100km navyše keďže sme pristávali už okolo 16:30, ale aj tak super prelet. Okrem samotných Nízkych Tatier takmer čisto, iba po hrebeňoch sa robili chmárky a pod nimi silné stúpania.